Generelle oplysninger
Netgarn ApS
Anpartsselskab ApS
CVR-nr. 37107506
Elmehaven 4, 8520 Lystrup
butik@netgarn.dk
Tlf.: 26747204
Fysisk butik
Netgarn, Banegårdsgade 10, 8000 Århus C
Betaling:
Betaling via betalingskort eller Mobile Pay.
Du kan bestille dine varer online og betale med Visa/Dankort, MasterCard og mobile Pay. Alle priser på web-adressen https://netgarn.dk er inkl. moms.
Vi tager ikke kortgebyr, hverken fra Danske eller udenlandske betalingskort. I følge dansk lov må penge først hæves, når en vare afsendes. Derfor kan du være sikker på at beløbet først hæves på dit kort, når varen afsendes.
Pengene kan blive reserveret af f.eks. mobile Pay. Hvis du vælger at annullere ordren, ophæves reservation fra vores system. Herefter kan der gå noget tid før pengene vil være synligt på det brugte betalingskort igen. Dette afhænger af banken, og Netgarn.dk kan derfor ikke fremskynde denne proces.
Betaling foretaget online kræver, per lov, at blive verificeret. Dette kræver oftest at køber har adgang til sit Nem-ID. Netgarn.dk er blot underlagt loven på dette område, og kan derfor ikke gøre undtagelser på dette område.
Levering:
Fragt og forsendelse.
Forsendelse af varer sker udelukkende med Postnord. Postnord kan ved levering til Pakkeshop, Pakkeboks og Nærboks til tider levere din pakke andet sted. Dette har Postnord valgt at gøre, når det oprindelige leveringssted er fyldt.
Ved decideret fejllevering kan Netgarn.dk kontakt Postnord og bede om levering. Kontakt da os pr mail på butik@netgarn.dk. Vi forbeholder os retten til ikke at tage imod offentlige udsagn, som skyldes Postnords service. Dette indbefatter også fejl i Postnords system, som medfører forkerte oplysninger på pakkerne. Netgarn.dk videregiver oplysninger, som køber har indtastet på hjemmesiden, 1:1 til Postnord.
Køb under 500 kr. koster fra 44 kr. Ved levering til hjemmeadresser eller erhvervsadresser, koster 65 kr. Køb over 500 kr. vil blive leveret fragtfrit til en pakkeshop eller pakkeboks. Ønskes levering til hjemmeadresse eller erhvervsadresse koster dette 59 kr.
Den forventede leveringstid er 2-3 dage. Vi gør hermed opmærksom på at på, at alle leveringstider er en "forventet" leveringstid.
Priser til pakker til udlandet kan ses ved udgangen i varekurven.
Pakker sendt som Maxibrev (Grønland og Norge) sender uden sporing og forsikring. Køber bærer selv ansvaret. Leveringstid på disse er mellem 10-14 dage.
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail til butik@netgarn.dk.
Du kan også fortryde købet ved at benytte fortrydelsesformularen som du har modtaget i din meddelelsesmail om at varen er afsendt. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på. at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår skade eller tab under transporten.
Evt. manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Varens stand når du sender den retur.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den egentlig i brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængigt af varens handelsmæssige værdi.
Hvis varen på en måde har taget lugt til sig, er det en forringelse af varen og du vil ikke kunne forvente at få det fulde beløb refunderet. Opbevar derfor altid varen i en lukket pose til du har sendt varen retur.
Tilbagebetaling af købsbeløbet.
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage for varen. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for i forbindelse med værdiforringelsen.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refundere vi alle betalinger modtaget fra dig, (dog ikke omkostninger som følge af det eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Der kan gå op til 7 dage fra vi har modtaget varen til pengene er refunderet.
Du har ikke krav på at få leveringsomkostningerne retur, hvis kun dele af købet hæves.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes retur til:
Netgarn.dk, Elmehaven 4, 8520 Lystrup
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til levering på adressen. Du accepterer i disse betingelser, at en eventuel returforsendelse ikke sendes til modtagelse andre steder end Netgarn.dk adresse.
Varer købt via webshoppen kan IKKE returneres eller byttes i den fysiske butik i Århus.
Reklamationsret.
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har 24 måneders reklamationsret. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Du sender en mail på butik@netgarn.dk med beskrivelse af problemet.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Vi refunderer IKKE fragtomkostninger, hvis du har sendt din vare retur uden at have fået et svar fra os inden.
Varen sendes til:
Netgarn.dk
Elmehaven 4, 8520 Lystrup
E-mail: butik@netgarn.dk
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os pr mail til butik@netgarn.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Center for klageløsning
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-kommissionens online klageportal her https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
Salg af opskrifter.
Opskrifter sælges ikke uden at der også bestilles garn til opskriften. Har du problemer med at finde ud af hvilket garn du skal bestille så skriv en mail på butik@netgarn.dk
Opskrifter der er bestilt uden medfølgende garn, vil automatisk blive slettet.
Persondatapolitik:
Ingen personlige oplysninger der registreres på netgarn.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos netgarn.dk.
Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".
Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på u krypteret form, og gemmes i 5 år. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos netgarn.dk på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.
Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!
Man kan desuden valgfrit få sin e-mailadresse optaget på en mailingliste hos netgarn.dk, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra netgarn.dk. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker.
Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.
På www.netgarn.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet. Det betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et netgarn.dk har haft, hvor de kommer fra og på hvilken del af websitet dette forlades mm.
Alle ansatte med adgang til administrationsmodul i virksomheden har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Registrerede personoplysninger opbevares ikke krypteret og transmitteres ikke krypteret når de indtastes. Den dataansvarlige på www.netgarn.dk er Gitte Tøfting
Som registreret hos Netgarn Aps, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: butik@netgarn.dk
Handelsbetingelserne er senest opdateret den 24/4-2018